Sygdomspolitik

Børnehusene følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer i forhold til syge børn. I kan finde sundhedsstyrelsens vejledning her

I Skive kommune tager ansatte ved dagtilbud ikke temperatur målinger på børnene. Vi vurdere barnet som værende syg, ud fra barnets almene tilstand. Vi tager dog temperatur målinger på børn, som ikke må udsættes for høj feber f.eks. børn der får feberkramper.

Vi har udarbejdet en kort beskrivelse, at de mest almindelig forekommende børnesygdomme, der kræver at barnet er hjemme i kortere eller længere tid, som I kan orientere Jer i. Her vil I som forældre se, at der står såfremt barnet ikke har feber og barnets almen tilstand ikke er påvirket, dette da I som forældre har mulighed for at foretage en temperatur måling på jeres barn/børn.

I forhold til medicin, creme og allergi kan følgende være jer til hjælp:

Medicin:  Vi giver som hovedregel ikke medicin, men er Jeres barn/børn på medicinkur, hvor barnet/børnene skal have medicin mere end to gange dagligt, er vi behjælpelige. Dog skal vi have den originale emballage, hvorpå Jeres barns/børns navn og dosering står, samt ret til at kontakte barnets/børnenes læge.

Cremer:  Vi smøre som hovedregel ikke jeres barn med speciel creme, f.eks. til børneeksem, men skal jeres barn/børn have creme smurt mere end to gange dagligt, er vi behjælpelige.  Dog skal vi have den originale emallage, hvorpå Jeres barns/børns navn og dosering står, samt ret til at kontakte barnets/børnenes læge.

Allergi:  Er der noget Jeres barn ikke kan tåle skal I medbringe en erklæring fra Jeres læge, således at vi i dagligdagen kan tage de nødvendige hensyn.

Børnesygdomme og smitterisiko

Shape Created with Sketch.